Keqinformimi është një çështje që ka dalë në fokus gjatë viteve të fundit, nxitur nga rritja e aksesit në internet në të gjithë botën. Ndërkohë që përdorimi më i lartë i internetit ofron përfitime të mëdha, duke u mundësuar njerëzve të qëndrojnë më të informuar dhe të ndërlidhur, “murtaja” e lajmeve të rreme është një efekt anësor i rëndësishëm.
“Gjëja e parë që duhet kuptuar është se nuk kemi të bëjmë me krijimin e lajmeve plotësisht të rreme. Fenomeni është përqendruar më shumë në ekzagjerimin e çështjeve reale në shoqëri dhe kultivimin e ndarjes midis grupeve, ”shpjegoi Lisa Forte, partnere në Red Goat Cyber Security.
Pandemia COVID-19 ka krijuar akoma më shumë mundësi për aktorë të këqij për të përhapur keqinformimin. Jo vetëm që masat e distancimit shoqëror çuan në një rritje të madhe të numrit të njerëzve që përdorin shërbime në internet, por natyra shumë emocionale dhe zhvillimet e shpejta të krizës shëndetësore kanë qenë një joshje e madhe për njerëzit që të klikojnë më shumë historitë që lidhen me të, duke i ekspozuar kështu te teoritë e komplotit dhe mashtrimet. Informacioni i gabuar rreth trajtimeve COVID-19, ngjarjeve, lajmeve të ndërlidhura, aplikacionet (e rreme) të gjurmimit, vaksinat, skemat e ndihmës monetare, bamirësitë ose donacionet janë bërë të përhapura.
Pikërisht në këtë sfond, fushata vjetore e Ditës së Internetit më të Sigurt këtë vit po përqendrohet në rritjen e besueshmërisë në internet, me një temë globale ” Së bashku për një internet më të mirë”. Kjo thekson se si të gjithë mund të luajnë një rol për ta bërë botën në internet më të sigurt. Një aspekt kryesor i fushatës së këtij viti është të zvogëlojë ndikimin e keqinformimit në internet duke edukuar njerëzit se si ta identifikojnë atë ndërsa përdor internetin. Në këtë kuadër, Infosecurity ka përpiluar një sërë këshillash nga ekspertë të sigurisë se si njerëzit mund të njohin dezinformimin në internet dhe të ndajnë faktet nga trillimet.
Jini të vetëdijshëm për subjektet emocionale
Përdoruesit në internet duhet të jenë veçanërisht vigjilentë ndaj lajmeve të rreme kur lexojnë për tema që janë me natyrë mjaft emocionale: COVID-19 është një shembull kryesor. Të mësosh të qëndrosh i qetë dhe i kthjellët përpara titujve dhe historive të diskutueshme është një hap i parë i madh në luftimin e keqinformatave. Nick Biasini, studiues i kërcënimeve në Cisco Talos, shpjegoi: “Keqinformimi lidhet kryesisht me tema shumë të ngarkuara dhe emocionale. Ky emocion është ai që ndjekin më shumë provokatorët për të marrë shpërndarjet dhe pëlqimet që u duhen për të rritur përmbajtjen e tyre në platformat e mediave sociale. Lexuesit dhe përdoruesit e këtyre platformave mund të ndihmojnë në ndalimin e rrjedhës duke kërkuar disa minuta për të ndaluar, marrë frymë dhe për të menduar para se të ndajnë një titull ose një histori. “”Përdorimi i një gjuhe shumë emocionuese na bën të ndjehemi të tërbuar dhe ne e harrojmë faktin se ata në të vërtetë nuk kanë cituar ndonjë gjë specifike për të mbështetur pretendimet e tyre”Përdorimi i një gjuhe tepër negative emocionale në postimet ose artikujt e mediave sociale është gjithashtu një shenjë që autori po kompenson mungesën e provave faktike dhe po kërkon të nxjerrë një përgjigje të menjëhershme nga lexuesit.
Hulumtoni Burimin
Nëse faqja e internetit ose llogaria e mediave sociale nga e cila buron përmbajtja nuk është e njohur, atëherë përdoruesit në internet mund të ndërmarrin hapa për të zbuluar nëse është një burim i ligjshëm. Ekzistojnë një larmi indikatorësh që njerëzit mund të shikojnë në këtë drejtim. Njëra nga këto është gjatësia e kohës që ata kanë funksionuar. “Zakonisht, faqe të tilla me lajme të rreme në internet kanë dy ‘tre javë’ përmbajtje, dhe kjo gjë duhet të jetë shenja e parë e dyshimit, ”tha Liviu Arsene, studiues global i sigurisë kibernetike në Bitdefender.Një rregull i ngjashëm me vlen për llogaritë e mediave sociale, veçanërisht ato që pretendojnë të jenë figura të profilit të lartë. Nëse llogaria është krijuar në tre muajt e fundit, kini kujdes. Përdoruesit duhet të përdorin gjithashtu mekanizmat që kompanitë e mëdha të teknologjisë kanë nxjerrë për të ndihmuar në identifikimin e faqeve të ligjshme dhe përdoruesve të mediave sociale. Konfirmoni URL-në në shiritin e adresave nëse përmban” https “. Për shembull, për të kontrolluar sigurinë e një siti në Google Chrome, mund të shikoni statusin e sigurisë. Nëse lexon “Lidhja është e sigurt” – vazhdo; nëse thotë “Mos vazhdo”, atëherë largohu. Kushtojini vëmendje shenjave të verifikimit në platformat e mediave sociale. Këto mund të ndihmojnë në promovimin e përdoruesve të besuar ose të verifikuar .
Kontrolloni faktet dhe historitë
Një zakon tjetër i rëndësishëm që individët duhet të krijojnë është kontrolli i pretendimeve të ngritura në historitë që shohin në internet. Një mënyrë për ta bërë këtë është të kërkoni burime të besueshme dhe të siguroheni që ata po mbulojnë të njëjtën histori, duke përdorur të njëjtat fakte. Arsene shpjegoi: “Mënyra më e thjeshtë për të bërë dallimin midis informacionit të besueshëm dhe jo të besueshëm në internet është të verifikoni faktet që lexoni, kundrejt informacionit të marrë nga burime të besueshme, të tilla si faqet e qeverisë ose faqet e agjensive me reputacion të lajmeve.”Në lidhje me çështjet politike, është e rëndësishme të theksohet se lajmet dhe faktet e sakta do të raportohen nga të gjitha mediat kryesore, pavarësisht nga prirjet e tyre politike. “Qasja më efikase dhe e gjerë që mund të merret për të siguruar saktësinë e informacionit është të mos mbështetesh në asnjë burim të vetëm. Lajmet e vërteta do të mbulohen nga mediat në të dyja anët e spektrit” shpjegoi Callahan. Për më tepër, nëse një lajm i veçantë po përhapet nëpër ripostime të shumta, ia vlen të kërkoni burimin origjinal për të siguruar që faktet nuk janë ekzagjeruar ose shtrëmbëruar në ndonjë mënyrë. “Besojini raportimit të dorës së parë në vend të ripostimeve dhe komenteve”, këshilloi Bischoff.
Analizoni përmbajtjen
Të dhëna për keqinformim mund të gjenden gjithashtu duke shqyrtuar përmbajtjen e postimeve dhe mesazheve. Timur Kovalev, shefi i teknologjisë në Untangle, shpjegoi se gabimet gramatikore dhe formatimi i pazakontë mund të sugjerojnë se nuk është një burim i vlefshëm. “Rishikoni gjuhën e përdorur në një postim ose një email që po i besoni”, përshkroi ai. “Nëse ka drejtshkrime të gabuara, nëse fjalët përplasen me njëra-tjetrën pa paragrafë, ose nëse toni i mesazhit është i ndryshëm nga normalja, kjo është një shenjë e zakonshme që mund të mos jetë nga ai, i cili mendoni se është.”Lisa Forte vuri në dukje se autorët e keqinformimit kanë tendencë të kufizojnë përdorimin e vetë-referencës në formulimin e tyre. “Në një përpjekje për të qenë më bindës, postimet ka të ngjarë të përdorin” Ne të gjithë besojmë “në vend të” Unë besoj “,” deklaroi ajo, duke shtuar se “ata përdorin URL dhe thonjëza më shumë sesa një përdorues normal. Kjo është për të provuar që postimet e tyre të duken më faktike dhe të paanshme “.Në lidhje me link-et që përfshihen në postime dhe artikuj, përdoruesit duhet të marrin kohë për të analizuar me kujdes faqet e internetit në të cilat do të merren përpara se t’i klikojnë ato. Kjo mund të bëhet duke qëndruar pezull mbi hiperlink dhe më pas duke hulumtuar burimin që del. Kovalev paralajmëroi: “Nëse një link është i përfshirë në një postim në media sociale ose në një email, vërtetoni burimin e lidhjes. Linku mund ta çojë përdoruesin te një burim i paverifikuar duke siguruar informacion në një faqe në internet që nuk është me reputacion. ” Një aspekt kryesor i Ditës së Internetit më të Sigurt të këtij viti është rreth arsimimit të përdoruesve për të ndarë faktet nga trillimet ndërsa lundrojnë në botën online. Ndërmarrja e hapave të paraqitura më sipër, si një pikë më e përgjithshme, është e rëndësishme që përdoruesit në internet të marrin informacionin e tyre nga një larmi burimesh dhe të synojnë të kenë një perspektivë më të rrumbullakosur.